SEBASTIAN PARAMIO

 Changing Seoul   Rare Beauty   Fuzei   Skin of Shadows   Quand je vis   Uprooted   Soqotra Portraits SOMBRAS DE PIEDRA

                                                                                                          















CONTACT

e.mail 
sebastianparamio@gmail.com 

ABOUT

El tiempo y la memoria forman parte del paisaje de la fotografía de Sebastian Paramio.  No existe un lugar sin memoria. Sebastian entiende que tanto el lugar como el objeto retienen una energía especial por nuestro paso y roce con esa realidad cotidiana. Es precisamente ese transitar consciente lo que nos da sentido. El arte y la naturaleza son un buen ejemplo de ello. Observar un espacio «antiguo» nos equilibra de la misma manera que mirar una obra de arte o entrar en contacto con la naturaleza. O el "desgaste" de los objetos de los que nos habla Tanizaki.

Otro tema presente en su obra es la dicotomía entre presencia y ausencia. En realidad no hay presencia sin ausencia. Sebastian no nos habla tanto de soledad sino del espacio ausente como en esos personajes de Learoyd o Vermeer.

Artista multidisciplinar y diplomático de carrera cursó en 2022 el Máster en Teoría y Práctica del Documental Creativo de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Entre las exposiciones que ha realizado destaca su participación en la ¨Japan Art Week¨ en 2017 con la exposición FUZEI-ZEN Gardens in Japan en Madrid. Además ha contribuido en sucesivas ediciones a la exposición conjunta con otros artistas de la art/space.16 y art/aspace.18 que tiene lugar en Valladolid (España). En 2019 estuvo un período en la  residencia de artistas de la Artist in Village (TAV) de Taiwán para realizar un proyecto sobre la ciudad de Taipei. En 2020 realizó la exposición colectiva ´Uprooted´en la escuela de arte LENS (Madrid).
Ha realizado los documentales  ¨El barco que atravesaba la montaña”  (2021) y ¨Sombras de Piedra¨ (2022).


Time and memory are part of the landscape in Sebastian Paramio's photography. There is no place without memory. Sebastian understands that both the place and the object retain a special energy by our passage and our friction with daily reality. It is precisely this awareness  that gives us a meaning. In this context, art and nature are an appropiate example of this fact. The action of observing an "old" space balances us in the same way as looking at a work of art or being in contact with nature. And let us not forget what Tanizaki tells us about the use of the objects that articulate our lives.

Another significant subject that is present in his work is the dichotomy between presence and absence. In reality there is no presence without absence. Sebastian does not talk so much about loneliness but rather of an absent space that is also present in Learoyd´s or Vermeer´s characters.

Filmmaker and career diplomat with a Master's Degree in Creative Documentary Making from the UAB Barcelona and a background in music and photography. He filmed the documentary ¨The boat that sailed though the mountain¨ (2021) and “ Stone Shadows ¨ (2022).Among his photo exhibitions highlights the participation in the ¨Japan Art Week¨ in 2017 with the project FUZEI-ZEN Gardens in Japan in Madrid (Spain). He has also contributed in successive editions to the joint exhibition with other artists in art / space.16 an art / aspace.18 that takes place in Valladolid (Spain). In 2019 he spent a period of time in the artist residence of the Artist in Village (TAV) of Taiwan to carry out a project on the city of Taipei. In 2020 he participated in the collective exhibition with the titlle ´Uprooted´that took place in the Art School LENS in Madrid (Spain).